top of page
Search
  • infofcbuy17

hmi

HMI تعریف شده است

رابط انسان و ماشین (HMI) رابط کاربری یا داشبوردی است که شخص را به دستگاه ، سیستم یا دستگاه متصل می کند. در حالی که این اصطلاح از نظر فنی می تواند برای هر صفحه ای که به کاربر امکان تعامل با دستگاه را می دهد ، اعمال شود ، HMI معمولاً در متن یک فرآیند صنعتی استفاده می شود.


اگرچه hmi دلتا رایج ترین اصطلاح برای این فناوری است ، اما گاهی اوقات به عنوان رابط انسان و ماشین (MMI) ، ترمینال رابط اپراتور (OIT) ، رابط محلی اپراتور (LOI) یا ترمینال اپراتور (OT) نامیده می شود. HMI و رابط کاربری گرافیکی (GUI) مشابه هستند اما مترادف نیستند: GUI ها اغلب برای استفاده از قابلیت تجسم در HMI ها استفاده می شوند.


در تنظیمات صنعتی می توان از HMI استفاده کرد:


نمایش داده ها

زمان تولید ، روندها و برچسب ها را پیگیری کنید

نظارت بر KPI ها

ورودی و خروجی دستگاه را کنترل کنید

و بیشتر

مشابه نحوه تعامل شما با سیستم تهویه هوا برای بررسی و کنترل درجه حرارت در خانه ، یک اپراتور کف کارخانه ممکن است از HMI برای بررسی و کنترل دمای مخزن آب صنعتی استفاده کند یا اینکه ببیند پمپ خاصی وجود دارد یا خیر. در این مرکز در حال اجرا است.


HMI ها به اشکال مختلفی وجود دارد ، از صفحه نمایش داخلی در ماشین ، تا مانیتور رایانه ، تا تبلت ، اما صرف نظر از قالب آنها یا اصطلاحی که برای آنها استفاده می کنید ، هدف آنها ارائه بینشی از عملکرد مکانیکی و پیشرفت است.



چه کسی از HMI استفاده می کند؟

تقریباً همه سازمانهای صنعتی و همچنین طیف وسیعی از شرکتها از فناوری HMI برای تعامل با دستگاههایشان و بهینه سازی فرایندهای صنعتی خود استفاده می کنند.


صنایعی که از HMI استفاده می کنند عبارتند از:


انرژی

خوردنیها و آشامیدنیها

ساخت

نفت و گاز

قدرت

بازیافت

حمل و نقل

آب و فاضلاب

و خیلی بیشتر

متداول ترین نقش هایی که با HMI ها ارتباط برقرار می کنند ، اپراتورها ، مجتمع های سیستم و مهندسان هستند ، به ویژه مهندسان سیستم را کنترل می کنند. HMIs منابع اساسی برای این متخصصان است که از آنها برای بررسی و نظارت بر فرآیندها ، تشخیص مشکلات و تجسم داده ها استفاده می کنند.


موارد معمول مصرف HMI

HMI ها با کنترلرهای منطقی قابل برنامه ریزی (PLC) و سنسورهای ورودی / خروجی برای دریافت و نمایش اطلاعات برای مشاهده کاربران در ارتباط هستند. صفحات HMI می توانند برای یک عملکرد واحد ، مانند نظارت و ردیابی ، یا برای انجام کارهای پیچیده تر ، مانند خاموش کردن ماشین ها یا افزایش سرعت تولید ، بسته به نحوه اجرای آنها ، استفاده شوند.


HMI برای بهینه سازی فرآیند صنعتی با دیجیتالی کردن و متمرکز کردن داده ها برای یک بیننده استفاده می شود. با استفاده از HMI ، اپراتورها می توانند اطلاعات مهمی را که در نمودارها ، نمودارها یا داشبوردهای دیجیتال نمایش داده می شوند ، زنگ هشدارها را مشاهده و مدیریت کنند و همه از طریق یک کنسول با سیستم های SCADA و MES متصل شوند.


پیش از این ، اپراتورها برای بررسی پیشرفت مکانیکی و ضبط آن روی یک قطعه کاغذ یا تخته سفید ، باید مرتباً کف زمین را طی کنند. با اجازه دادن به PLC ها برای برقراری ارتباط اطلاعات زمان واقعی با نمایشگر HMI ، فناوری HMI نیازی به این عمل منسوخ را برطرف می کند و در نتیجه بسیاری از مشکلات پرهزینه ناشی از کمبود اطلاعات یا خطای انسانی را کاهش می دهد.


تفاوت بین HMI و SCADA چیست؟

کنترل نظارتی و اکتساب داده ها (SCADA) و HMI ارتباط تنگاتنگی دارند و اغلب در همان زمینه به آنها اشاره می شود زیرا هر دو بخشی از یک سیستم کنترل صنعتی بزرگتر هستند ، اما هر یک از آنها عملکردها و فرصت های مختلفی را ارائه می دهند. در حالی که HMI ها برای انتقال بصری اطلاعات جهت کمک به کاربر در نظارت بر روند صنعتی متمرکز هستند ، سیستم های SCADA ظرفیت بیشتری برای جمع آوری داده ها و عملکرد سیستم کنترل دارند. برخلاف سیستم های SCADA ، HMI ها اطلاعات را جمع آوری و ضبط نمی كنند یا به پایگاه داده متصل نمی شوند. در عوض ، HMI یک ابزار ارتباطی م effectiveثر فراهم می کند که به عنوان بخشی از سیستم SCADA یا در کنار آن عمل می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد SCADA ، به صفحه ما مراجعه کنید ، "SCADA چیست؟"


تفاوت بین HMI و SCADA


در حال توسعه روندها در فناوری HMI

در دهه گذشته ، تغییر نیازهای عملیاتی و تجاری تحولات جالبی را در فناوری HMI برانگیخته است. اکنون ، مشاهده فرم های تکامل یافته HMI مانند HMI با عملکرد بالا ، صفحه نمایش لمسی و دستگاه های تلفن همراه ، به همراه مدل های سنتی تر ، معمول تر شده است. این رابط های مدرن ، فرصت های بیشتری را برای تعامل و تجزیه و تحلیل تجهیزات ایجاد می کنند.


HMI با عملکرد بالا

اپراتورها و کاربران به طور فزاینده ای به سمت HMI با عملکرد بالا حرکت می کنند ، روشی برای طراحی HMI که به اطمینان از تعامل سریع و موثر کمک می کند. این تکنیک طراحی فقط با جلب توجه به مهمترین و مهمترین نشانگرهای موجود در رابط ، به بیننده کمک می کند تا مشکلات را با بازدهی بیشتری ببیند و به آنها پاسخ دهد و همچنین تصمیمات بهتر و آگاهانه تری بگیرد. نشانگرهای HMI با کارایی بالا ساده ، تمیز و با هدف از هرگونه گرافیک یا کنترل اضافی پاک می شوند. سایر عناصر طراحی ، مانند رنگ ، اندازه و محل قرارگیری ، با صلاحدید برای بهینه سازی تجربه کاربر استفاده می شوند. درباره طراحی HMI با عملکرد بالا در اینجا بیشتر بیاموزید.


صفحه ها و دستگاه های تلفن همراه را لمس کنید

صفحه های لمسی و HMI موبایل دو نمونه از te هستندپیشرفت های شناختی که با ظهور تلفن های هوشمند پدید آمده است. به جای دکمه ها و سوئیچ ها ، HMI های مدرن به اپراتورها اجازه می دهند برای دسترسی به کنترل ها ، روی صفحه فیزیکی ضربه بزنند یا آن را لمس کنند. صفحه های لمسی به ویژه هنگام استفاده با HMI تلفن همراه که از طریق HMI / SCADA تحت وب یا از طریق برنامه مستقر می شود ، بسیار مهم هستند. HMI موبایل مزایای مختلفی را از جمله دسترسی فوری به اطلاعات HMI و نظارت از راه دور به اپراتورها ارائه می دهد.


نظارت از راه دور

نظارت از راه دور برای موبایل امکان انعطاف پذیری و دسترسی بیشتر اپراتورها و مدیران را فراهم می کند. با استفاده از این ویژگی ، یک مهندس سیستم کنترل خارج از سایت می تواند به عنوان مثال ، درجه حرارت انبار را بر روی یک دستگاه قابل حمل تأیید کند ، و پس از ساعت کاری دیگر نیازی به نظارت در محل نیست. به زودی ، بررسی روند کار در کف کارخانه خود در حالی که کیلومترها دورتر از مرکز هستید ، چیز غیر عادی به نظر نمی رسد.


Edge-of-Network و Cloud HMIs

HMI های Edge-of-network نیز تقاضای زیادی دارند زیرا به اپراتورها امکان دسترسی به داده ها و تجسم از دستگاه های میدانی را می دهند. علاوه بر این ، ارسال داده ها از HMI های محلی به فضای ابری رایجتر می شود ، جایی که می توان از راه دور دسترسی داشت و آنها را تجزیه و تحلیل کرد ، در حالی که قابلیت های کنترل محلی است.


نگاه به آینده HMI

در افق ، مهندسان برجسته حتی در حال کشف روشهای پیاده سازی واقعیت افزوده (واقعیت افزوده) و واقعیت مجازی (واقعیت مجازی) برای تجسم عملکردهای تولیدی هستند.


از آنجا که داده ها به طور فزاینده ای در ساخت نقش اساسی دارند ، آینده برای HMI بسیار روشن به نظر می رسد. این فناوری شاید مسیری طولانی را طی کرده باشد ، اما پتانسیل رشد آن تقریباً بی حد و مرز باقی مانده است.

8 views0 comments

Recent Posts

See All

Copy of HMI 107BV

پانل های اپراتور ناهموار Graphite® Red Lion اولین صفحه نمایش لمسی HMI در صنعت هستند که ساختار کاملاً آلومینیومی و معماری ماژول I / O را ترکیب می کنند. همه مدل های Graphite HMI تبدیل پروتکل کشیدن و رها

HMI 107BV

پانل های اپراتور ناهموار Graphite® Red Lion اولین صفحه نمایش لمسی HMI در صنعت هستند که ساختار کاملاً آلومینیومی و معماری ماژول I / O را ترکیب می کنند. همه مدل های Graphite HMI تبدیل پروتکل کشیدن و رها

Post: Blog2_Post
bottom of page